Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2008-06-08

Titel: Ultramarathonman

Eftersom jag tidigare inte sprängt 50 kilometersvallen har jag haft lite svårt att kalla mig själv ultramarathonman trots att jag vid två tillfällen passerat marathongränsen med god marginal.

Den tiden är förbi. Numera vill jag tituleras Ultramarathonman Robertsson eller Ultra-Calle vid lite mer familjära tillfällen.

Nationaldagens löppass startade på Stenhall i Örby och avslutades på Köpstaden i Onsala en sträcka på 64.1 kilometer. Det vill säga cirka 1.5 marathon eller tre Göteborgsvarv. Tiden hamnade på nio timmar och fem minuter. Förutom tre korta stop för att trycka in lite föda och ett stopp för att leka cowboy, höll jag mig konstant löpande rörelse, stundom sakta och stundom saktare.

Nu känns Sankte Knuts Torg i Ystad (målet för GAX 50) närmare än någonsin.

Onsalalöpet 2008



/Ultra-Calle - Nöjd och stolt!

2 comments:

Mats said...

Ultra-Calle,

verkligen bra gjort. Klapp-klapp på axeln!

/Micromaratonman

Calle Robertsson said...

Tackar Mats!

Tycker dock du bör titulera dig Halvmarathonman efter ditt lyckade varv i Götet.

/UC