Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2008-08-16

GAX50 2008

GAX 50 2008

En kort berättelse om 50 miles (80.5 km) löpning från Haväng till Ystad.

20:30 - Parkeringen vid Skepparpsgården.

Redo att möta sitt öde, eller? Numrerad och klar för start.

21:00 - Start i Haväng.

Redan skymning. 7 förväntansfulla löpare stod på startlinjen. När starten hade gått slog jag följe med Johan och Staffan.


22:15 - Stenshuvud.


Precis så här mörkt var det kvart över tio. Bilden är tagen uppe på södra huvudet.

00:10 - Baskemölla.

Strax norr om Simrishamn i Baskemölla. Mår fint och har spring i benen.

03:05 - Skillinge.

Efter kaffepaus på 50-års kalas i Brantevik gick benen som trumpinnar.

04:50 - Sandhammaren.

Kontrollen vid 48 km. Käkade ett par hekto rökt sidfläsk och lite ost.

06:50 - Ale stenar.

Fortfarande going strong. Några kilometer senare lämnar Staffan följet för att ta det lite lugnare till mål. Johan och jag knatar på i hyffsat god takt.

09:24 - Slutspurten mot mål

Racear mot Johan, men kroknar och...


...får hjälp av Gustav som drar sin slitna far imål.

09:25 Målgång på S:t Knuts Torg Ystad.


Trött, lycklig, törögd, och trött. Den sista milen var rätt jobbig, men de första 7 helt underbara.

Team Stenhall tog emot mig med öppna armar. Fick pokal för min tredje plats, samt pris och diplom.

Sluttiden blev 12:25:20.

/Calle Robertsson

2 comments:

MiaP said...

Den som tror att Skåne är platt har inte varit på Ale stenar.
Grattis!

Jens Eriksberger said...

Tjenare.
Ville bara säga grattis till bedriften. Imponerande!
Tar gärna emot några stalltips... :-)