Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2010-03-11

Norska Olle värmer man utan skor

Valet att springa barfota denna vinter har inte varit mitt klokaste, men jag får stå mitt kast och försöka klara av de sista två och en halv månaderna. Trösten är att det blir ljusare och förhoppningsvis varmare för varje dag som går.

När vägarna varit för smala, skogsstigarna varit täckta av ett tjockt lager snö och det varit omöjligt att lägga fötterna på ett löpband, har jag fått ta till nödlösningen att springa 18 varv på gården. Det har blivit ett antal gånger.

Just denna gång, för en månad sedan, var det ungefär fem minusgrader och ett tunnt lager med nysnö.

Foto: La mamarazza Maria Raberto

Visst ser det varmt och skönt ut med min norska olle.

- Spring (som i våren)
/BarfotaCalle

No comments: