Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2010-10-29

Ramberget

I brist på löpband med 4-8 graders lutning substituerade jag dagens Crossfit Endurance-pass med en tur upp på Ramberget eftersom jag på dagtid befinner mig på Lindholmspiren och då finns det inte så många alternativ om man vill ha backe.



Dagens upplägg:
  • Lätt jogg de första 500 m.
  • Dedikerad löpning med hyfsad fart till toppen, 2.5 km.
  • Lite filmning på toppen.
  • Lugnt ner för berget och tillbaka mot kontoret.
  • En rejäl rush på ca 200 meter mot slutet.
  • Sista 500 m lätt joggandes.
  • Avslutade med grottmannen och strech av lår och adduktorer
Dagen till ära blev det Vibram Fivefingers som fick pryda mina tassar. Nästan lika skönt som att springa barfota.

- Spring!
/Calle

No comments: