Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2009-03-09

Ett år på fettdrift

Jag vill frambringa ett stort grattis till mig själv på ettårsdagen.

Har nu varit fettdriven i 365 dagar enligt LCHF-metoden.

Fördelarna är legio, nackdelarna få och små.

Men även solen har fläckar, så nog har jag dykt på näsan i sockerskålen ibland. Med hot om våld har jag slitit lördagsgodiset från mina två små hjälplösa gossebarn och som ett sockersvin slaskat upp deras välförtjänta lördagsgodis.

Nja, det kanske inte har varit riktigt så drastiskt.

Hur som haver, jag kommer att fortsätta med denna kost tills vidare och förmodligen vidare och vidare igen. För mig funkar den klockrent.

Kolhydrater suger! Fett regerar!

/Fatman

1 comment:

Mats said...

Grattis på födelsedagen! :)