Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2010-01-10

Veckorapport 5 och 6

Rapport för vecka 5 och 6 i Projekt GAX TransScania.

Detaljer kan återfinnas i min kalender på Funbeat som är åtkomlig för alla.

Summering vecka 5:
  • Löpning: 32 km.
  • Styrka: 1 pass
  • Plyometrik: 2 pass
  • Tvärträning: 40 min.
Onsdag blev en rejäl träningsdag med 50 min morgonspinning efter följt av ett styrketräningspass. På eftermiddagen blev det ett långpass i strålande solsken. I like it!

Torsdag medförde köldrekord på -11 grader. Funkade bra att springa, men marken var väldigt hård.

Summering vecka 6:
  • Löpning: 15 km.
  • Styrka: 1 pass
  • Plyometrik: 2 pass
  • Tvärträning: 40 min.
  • Skada: Njä, men grymt slitna tår.

För lite löpning dels beroende på kylan, dels på ömma fötter, och dels på motivationen som är svår att hålla på topp under rådande förhållanden. Men jag tillåter mig ta det lite lugnt och låter mig inte plågas av dåligt samvete.

Nysnö och -9 grader på onsdagen sabbade fötterna rejält. Stor köldblåsa på höger stortå och väldigt känsliga och värkande tår i flera dagar. Körde lördagens och söndagens barfotapass på löpband för att återhämta och läka tårna.

Tre bra styrketräningspass. Jobbar på med marklyft och lyckades sätta nytt PB idag, söndag.

Nu är det bara att hoppas att värmen återvänder snart.

- Spring!
/UltraCalle

No comments: