Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2009-09-04

1443 besökare igår!

Först måste jag tacka för alla snälla kommentarer på mitt inlägg om LCHF. Det känns lite märkligt, men väldigt kul, att så många var roade av min ironi. Tackar!

Om ni fortsätter att följa denna blog kan jag lova er många inlägg om att springa, ultralöpning, barfotalöpning, Friskis Jogging och övrig träning, med strandhugg hos familjen Robertsson på Stenhall, ett och annat mattips, kanske några anekdoter om livet på landet, kryddat med lite ironi här och där.

För att ni ska få en inblick i vad som komma skall tänker jag här gå igenom mina närmaste mål och planer.


Mål 1 - Projekt LCHF

Jag ser numera LCHF som ett avslutat projekt. -- Oj, tänker nog ni, ska han bli en sockergris igen? Nej, nej, nu har LCHF blivit min permanenta kost så mål nummer 1 är avklarat och överlämnat till verksamheten. Aldrig kolhydrater igen! Fett regerar fett!


Mål 2 - Kasta löparskorna i soptunnan

Under hösten ska jag göra en Sverker och kasta mina hi-tech-dojjor i tunnan, för efter nyår blir det enbart löpning i minimala skor och med nakna tassar.


Mål 3 - Springa en Ultra barfota

Den 8 maj 2010 går Lidingöloppets storebror av stapeln - Lidingö Ultra 50K. Fem mil på asfalt och stigar i trevlig och lätt kuperad terräng. Om tid och ekonomi tillåter ska jag stå där och frusta som en vild mustang redo att galoppera oskodd hela vägen till målsnöret.

På vägen dit har jag redan klarat av delmålet 10 km, så nu flyttar jag upp ribban till en halvmara, 21 km, som jag tänker klara av innan snön täcker min hob-lika tassar. Ribban flyttas säkerligen någon mer gång innan majsolen värmer min hjässa.


Mål 4 - Springa riktigt görsketa aslångt

Om allt går riktigt bra så vill jag springa 100 miles (16 mil) med minimala skor hösten 2010. Var detta ska ske har jag ingen aning om eftersom the GAX 100 miles i Ystad kommer att bli the GAX Trans Scania nästa år. Ett lopp på 24.6 mil tvärs över Skåne... vänta lite... det är ju... ojoj... riktigt görsketa aslångt.

- Det är märkligt hur väl anpassade vi är till vår egen evolution

/FettUltraBarfotaCalle


Ps. Och så håller jag på att odla ett rejält grymmeskägg. Vilken modell det blir har jag ingen aning om. Nu får det bara tokväxa. Skägginspiration kan man få på www.beards.org. Kom gärna med förslag på hur ni tycker min haka ska prydas. Ds.

No comments: