Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2009-09-30

Arla morgonstund på gymmet

Friskis Mark öppnar 07:00 tre dagar i veckan så jag tänkte passa på att köra ett litet styrketräningspass innan jobbet.

Började med 5 minuter rodd för att få upp värmen i kroppen. Fortsatte med min variant av CF Official Warmup, dvs tre omgångar av samson stretch, rygglyft, armhäv, situp, dips och knäböj.


Dagens styrkeövning blev den teknikkrävande ryck som jag nästan aldrig har gjort tidigare. Svårt, men involverar nästan hela kroppen. 5 omgångar med 2 lyft på 60 kg blev det.

Innan jag kastade mig i bilen för att köra till Borås och upptäcka att det var fullt på parkeringsplatsen blev det omklädning och en skön dusch på herrarnas.

/Calle

No comments: