Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2010-04-04

Mot Onsala

Tyvärr var det tekniskt haveri på det mobila bloggandet igår.
Jag trodde att mina små filmer blev postade till bloggen, men tyvärr, inget kom fram.
Här följer en summering av gårdagens aktiviteter


Start vid Stenhall

Strax efter 07:30 började jag knata i riktning väster ut.

Följde planerad rutt till punkt och pricka. Med korta löpartights, tre tröjor, keps och ryggsäck var det till en början var det kallt, men rätt snart åkte första tröjan av.

Hade avfärdat alla känningar dagen innan som ultralöpningsnervositet, men när kroppen inte svarade på tilltal och aldrig kom igång började jag inse att det var nått vajsing med gubben.



Mot Onsala


En tredjedel avklarat


Vid kyrkan i Fotskäl stannade jag och fyllde på vatten samt dumpade min tjockaste tröja för senare upphämtning. Solen gassade skönt, men kroppen ville inte komma upp i varv.



Fotskäls kyrka


Halvvägs

Gränsen mellan Halland och Sverige ligger ungefär mitt emellan Stenhall och Köpstaden. Men idag blev det inte så mycket längre.



Länsgränsen



Hit men inte längre

Klokheten vann över envisheten och resan tog slut i Öxared när följebilen hann ikapp mig efter nära på fyra och en halv timmas nötande på mina gamla foppatofflor. Hade säkerligen kunnat knata på ett tag till, men till vilken nytta och med vilka risker? DNF = Did Nothing Fatal.


Stopp i Öxared


Fick skjuts nästan ända fram...


Utkastad ur bilen

Blev brutalt urkastad ur bilen innan vi var framme. Frugan tyckte bestämt att jag skulle ta mitt barfotapass, fast egentligen var hon nog bara trött på mitt gnällande över hur dödssjuk och ynklig jag var och ville bara bli av med mig en stund.

Första metrarna stapplade jag som en gipsad struts, men efter någon minut började något som åtminstone liknade ett löpsteg framträda.



Barfota sista biten


Upploppet till Köpstaden gick på lätta ben i visshet om att där fanns mitt crew*, en säng, en dusch och tillsist en underbar påskbuffé.

Dagen efter

Idag känns det tydligare i halsen och näsan att det inte står helt rätt till så tyvärr blir det ingen Cross-premiär för mig idag. Men för er som är helt friska rekommenderar jag Friskis Cross-pass klockan 18:00 vid KSK-stugan i Kinna.

Nu ska jag kurera mig genom ett lätt och kort barfotapass, en halv burk kokosfett och absolut inte en gnutta med socker.

-Spring!
/Calle
* Jag inser faktiskt själv att det
inte står helt rätt till med mig
när jag kallar min underbara
familj för crew.

No comments: