Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2010-04-27

Tre femtedelar

Hur är läget efter tre femtedelar av träningen inför GAX Trans Scania är till ända?

- Nja, sådär, kan man väl sammanfatta.

Vintern har varit svår. Det blev många veckor med röda siffror. Barfotalöpningen var en black om foten, ursäkta vitsen, som slet hårt på fötterna och gjorde att distanserna blev kortare. Men den har också gett mig starkare och tåligare fötter, kontinuitet i träningen och ett hårdare psyke. Viktiga ingredienser i ultrasoppan. Nu ska jag bara kasta i några nypor långdistans så får vi se vad det smakar.

Tabellen nedan visar distans per vecka.


De senaste fem veckorna har dock visat gröna nuffror så lite nöjd och hoppfull är jag ändå. Nu blir det ett antal tuffa veckor med minst 60 km/vecka fram till viloveckan innan Bornholm 48H.

Hoppas kunna klämma in några långpass framöver. Tror att Hyssnaleden behöver springas igen, kanske ska vi till Onsala en dag när jag inte är sjuk eller kolla om Kurirleden är kvar.

Ja, mycket ska man springa innan tårna trillar av.

- Spring!
/Calle

No comments: