Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2009-06-11

Örby - Horred - Onsala

Om löpgudarna är med mig tänker jag ge mig ut på ett ultrapass hemifrån Stenhall till Köpstaden i Onsala på lördag. Det passar bra ur miljöperspektiv, eftersom frugan reser dit dagen innan, så vi slipper köra två bilar på tillbakavägen. Allt för miljön!

Planen är att ge mig ut på vägarna klockan 06:00 efter att ha gjort min barfota-streak #13 lite tidigare på morgonen.

Den planerade rutten går genom skogarna till Torestorparakan där jag tar höger och fortsätter förbi den gamla dansbanan Hjortnäs där fyllan brukade hänga tung och raggarna låg som spön i backen i min fjärran forna ungdom.

Färden till Horred går via Öxnevalla. Med lite tur går det säkerligan att hitta lite vatten och förplägnad i Horreds affär om behov finnes.

Nästa etapp går förbi Helsjöns folkhögskola där jag i mars var på Friskis Steg 1 utbildning. Kanske väcks några glada minnen till liv?

Gällinge är nästa mål som hägrar, innan upploppet förbi macken i Fjärås, Kungsbacka, Forsbäck, Bränna och fram till målet Köpstaden.

En liten lätt tur på drygt 70 km.

På kvällen blir det fest!

Spring!

/UltraCalle

No comments: