Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2009-11-24

Fem broars väg

"Jag ska gå längs nio broars väg..." diktar min favoritartist Peter LeMarc. För min del blev det idag bara fem, tre småttiga och två lite mer rejäla. Huruvida Peter har skor när han traverserar broar vet jag ingenting om, men jag var iallafall alldeles barfota.

Började med vältrafikerade gångbron över dockan vid Lindholmspiren, färden gick vidare till och över den lilla lilla bron vid Stapelbädden för att strax därefter passera bron över Sannegårdshamnen. Det var de tre små.

Fortsatte i västlig riktning och tog mig så småningom över Älvsborgsbron i snålblåst och vidsträckt utsikt. Friskt, högt och slammrig trafik.

Väl över på fastlandet fortsatte löpturen längs älven i östlig riktning med sikte på Läppstiftet i fjärran. Rätt snart var Operan där och jag vek av upp på den sista av dagens broar, Götaälvbron.

Nu var det bara motvind kvar och efter cirka 80 minuter och 13.9 km var jag tillbaka där den lilla odyssén startade. En alldeles ypperlig långlunch.


Spring!
/BarfotaCalle


Ps. Kartan finns på GMap Pedometer Ds.

No comments: