Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2010-05-29

Imorgon är en annan dag...

...och det är det verkligen - den bästa typen av dag man kan tänka sig - en långlöpardag!

Har laddat inför morgondagen med tre vilodagar, Dvs endast kort och lätt barfotalöpning, men känner mig ändå lite nervös inför uppgiften. Tolv timmar är länge...

Med lite tur blir det uppehåll så jag slipper att bli alltför nedkyld av regn. Lätta skurar brukar inet vara några problem när man springer långt, men ihållande kallt ösregen kan bli lite tungt. Det är bara att hoppas på det bästa.

Har skickat ut frugan på shopping och med lite tur kommer hon hem med ett rejält paket rökt sidfläsk som tillsammans med kokosfett ska ge mig bra med energi under löpäventyret. Vatten hoppas jag kunna hitta längs vägen. Ett hett tips brukar vara kyrkor. Ibland står det att vattnet inte är drickbart, men skit i det, lite vardagsedge får man tåla.

Förra året sprang jag Trollhättan 12H på Knorren. Då började loppet klockan 22:00 så det blev en nattlig övning och jag var trött, trött och trött. Kanske är jag lite piggare imorgon.

Näpp, nu är det dags att vara lite social, ta hand om barnen och ha det gott.

Imorgon 08:00 smäller det!

-Spring!
/Calle





No comments: