Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2008-08-22

Förbannade byxor


Dessa byxor satt som en smäck i maj när de var nya. Det är ju ett elände att jeanstyget har en förmåga att expandera på detta sätt.

Nu måste jag med utstå alla helvetes kval för att hitta ett par som passar mina omfattande skanker och skrotum. Det vill säga gå runt i bygdens alla klädaffärer och prova alla otänkliga modeller av herrpantalonger som en svettig orne inklämd mellan Schylla och Charybdis.

Bältet verkar ha samma problem, så i brist på hålstans fick jag för ett tag sedan borra ytterligare ett hål för att det inte skulle trilla av höfterna. Nu är det dags för ett till. Bältet är nog gjort av nån slags gummi, antar jag.

Det är väl kanske läge att rota i gamla lådor från 80-talet, kanske jag hittar min fina mintgröna kostym. Den borde passa. Eller mina rosa benvärmare - very...

...Fame! I wanna live forever! I wanna learn how to fly!

/Calle

Ps. Som du säkert förstår är jag aningen ironisk ovan. Jag äter ju enligt LCHF-modellen och är väldigt nöjd med alla fördelarna som det innebär, förutom att man får skaffa mindre byxor hela tiden ;-) Ds.

No comments: