Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2008-08-04

Pass dobbelt opp

Idag (snarare igår eftersom klockan passerat meridianen) sprang jag två löppass - nästan som en riktig löpare.

Pass nummer ett var ett långpass på 22.2 km i lugnt tempo med en tur från Stenhall upp till Örestens topp innan jag återvände hemåt i ösregn och åska. Härligt från A till Ö.

Senare på kvällen blev det ett återhämtningspass eftersom frugan hade spring i benen och drog med mig på en dryg halvmil i skogarna hemmavid. Åter kom regnet och fuktade oss som dränkta svampar, men det gjorde inte ett jota. Vi var lyckliga som dårar ändå. Efter hemkomsten ville Maria fortsätta en vända till, men jag satte mig på tvären och röstade för filmkväll.

Det är skönt att leva - så tänk på glöööden!

No comments: