Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2008-05-26

Långpass Ett Adam

Igår, söndag, kubbade jag 03:38 h /32 km mest på skoj.

Hade tänkt att ta mig via gamla Öxabäcksvägen och Kurirleden till Öresten och välja väg när jag visste hur det kändes. Känslan var "bra" så då fick det bli den långa vägen, så jag fortsatte på Lekvadsvägen mot Berghem.

Det var platt och blåsigt, men väldigt vackert med den gröna marken och de gröna kullarna. En fröjd att springa där. Väl framme i Berghem tog jag den gamla vägen mot Skene. Sneglade lite mot Hajomsvägen, men tar den rundan en annan gång.

Strax innan Skene tog jag av vänster och sprang innervägen över Backa och ner till Kvarnvägen. Tog av mot Hedgärdessjön för att få en fin backen och vek av ner för Kajbergsvägen. Följden den pittoreska grusvägen och kom så småningom till Skroten på Näs.

Pratade lite i telefon med Maria och Farmor Anne-Christine på väg mot Örby. Nu var det slut på vatten så siktet ställdes in på Hanatorps Camping.

Campingen bjöd på ljuvligt kallt och klart vatten så med kluckande mage och fylld ryggsäck joggade jag vidare hemmåt, samma väg som på vägen ut.

LtD
/Calle

No comments: