Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2009-05-26

Planer

Vad händer framöver?

Försöker samla mina tankar inför sommarens aktiviteter.

Efter Göteborgsvarvsveckans 97 km har jag softat. Förra veckan var jag lite vesen så det blev bara runt 20 km löpning. Denna veckan har jag lite känning i vänster vad så jag tar det rätt lugnt fram till söndag då det förhoppningsvis blir ett långpass på 30+ km.

Är lite sugen på att köra en barfota streak run i juni. Alltså inte nakenvarianten utan den där man springer varje dag - en månad borde man väl klara. Har en vända som är drygt 1 mile (1609m). Den skulle funka fint att köra varje morgon när kidsen inte längre ska dumpas på dagis.

13e juni: Springa till Onsala. Bra uppladdning inför kalaset senare på kvällen. Drar iväg i ottan och hoppas kunna sova fem minuter på den korte visaren innan festen drar igång. Kanske springa hem dagen efter ;-)

Midsommarveckan händer det inga konstigheter bara det traditionsenliga firande av midsommar med lövad och blomsterklädd jättefallos som enligt hävd anordnas på Stenhôggets môsamatta.

Veckan efter midsommar bär det på lördagen av till Trollhättan där jag ämnar att springa 12-timmars. Målet är distansrekord, alltså minst 81 km, men hellre 90 km som skulle sitta finemangs.

När detta är avklarat har jag en period på 6 veckor med vila, semester, hård, tuff och smart träning, samt mer vila innan årets (och kanske livets) stora utmaning går av stapeln - GAX100.

Semesterveckorna blir lata, njutbara och skolösa.  Leka med kidsen och frugan står högst på agendan, tätt följt av renovering och trädgårdsarbete.  Kanske nån längre utflykt innan vi drar till Ystad för GAX100.

Men planer är planer och Orsa kompani lovar inget bestämt.
/Calle

No comments: