Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2010-10-29

Ramberget

I brist på löpband med 4-8 graders lutning substituerade jag dagens Crossfit Endurance-pass med en tur upp på Ramberget eftersom jag på dagtid befinner mig på Lindholmspiren och då finns det inte så många alternativ om man vill ha backe.

video

Dagens upplägg:
  • Lätt jogg de första 500 m.
  • Dedikerad löpning med hyfsad fart till toppen, 2.5 km.
  • Lite filmning på toppen.
  • Lugnt ner för berget och tillbaka mot kontoret.
  • En rejäl rush på ca 200 meter mot slutet.
  • Sista 500 m lätt joggandes.
  • Avslutade med grottmannen och strech av lår och adduktorer
Dagen till ära blev det Vibram Fivefingers som fick pryda mina tassar. Nästan lika skönt som att springa barfota.

- Spring!
/Calle

No comments: