Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2011-04-21

Fotfel

Efter söndagens långpass, 34 km i Füt Glove, har jag haft ont under höger häl.

Den exakta orsaken vet jag inte men jag spekulerar i följande:
  1. Den relativt mjuka sulan i Füt Glove gjorde att jag landade lite hårdare mitt/bak på foten.
  2. De steniga grusvägara var slet mer än vad jag märkte i stunden.
  3. Lite ovan efter vinterns lägre löpmängd.
  4. Gudomlig intervention :-(
Orsaken är svår att nåla fast. Kanske är det en kombination av flera som fick bägaren till att rinna över. Nu gäller aktiv vila tills det är bättre. Det finns inga ursäkter till att inte träna. Kolla in Hector Delgado, "Push Yourself Beyond Limits", för att få lite perspektiv på tillvaron.

Tråkigt att jag inte kan leda kvällens Friskis Löp75-pass, men jag tror motionärerna får en mycket trevligt stund med mina kompetenta kollegor istället.

- Accept, adapt, overcome!
/Calle

No comments: