Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2009-10-29

Aplångt idag

Idag parkerade jag bilen på en pendelparkering 9.5 km från jobbet, gled i apskorna (Vibram Fivefingers), drog på mig ryggsäcken och lufsade i sakta mak mot kontoret.

Fick en fin tur tvärs igenom Göteborg och när jobbet var till ända blev det en lika fin tur tillbaka.

För omväxlings skull tog jag exakt samma väg tillbaka vilket är väldigt ovanligt av en variationsrik herre som undertecknad. Brukar ju alltid rosa omväxling och risa vanan.

Funkade ypperligt att löpa minimalistiskt och det slog mig först nu att jag aldrig sprungit så långt i mina VFF. Det tidigare rekordet var knappt 6 kilometer och idag blev det totalt över 17 km.

Dagar med två löppass är bra dagar.

- Spring!
/Calle

No comments: