Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2009-10-11

Calles modeblogg - se så snygga kläder!


En full påse kläder


En gång per millenium, vare sig det behövs eller ej, åker jag till stan och handlar kläder.

Idag var det dags igen så jag skickade frugan och barnen till Moster Pauline för att äta kladdkaka och satte mig själv på tåget till stan.

Med "på tåget" menar jag i bilen och med "stan" menar jag Knalleland i Borås.

Min aversion mot klädaffärer är av gigantiska propotioner, men jag bet hårt i byxfickan och klev in på MQ.

Spanade hyllorna och hittade inget som passade. Generad bytte jag sedan till herravdelningen och hittade några objekt som verkade intressanta.

Fick lite assistans av expediten och lyckades till slut inhandla två par byxor, svarta och jeansfärgade, en mörkröd och svart-rutig skjorta, samt två svarta v-ringade t-shirts av en modell som var bekant.

Byxorna lades upp medan undertecknad inhandlade en blender och lite annat nödvändigt på Clas i Sjön, lunchade på Sibylla, fikade på le Crossaint, besökte tre sportaffärer och kikade in på Carlings.

En härligt shoppingstund i ett mulet Borås var till ända och jag rullade nöjd och glad hem mot skogen igen.

- Köp!

/Calle

2 comments:

Unknown said...

Du blev en riktig hunk! Grrrr:-)

Antonhl said...
This comment has been removed by the author.