Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2010-06-15

Packad säck


Förutom maten som får spendera natten i kylskåpet är nu min gamla pålitliga Karrimor-rygga packad och redo att följa med på ytterligare ett äventyr.

Tidigare har den haft nöjet att värma min rygg på sex vandringar i Sareks Nationalpark, två tågluff, till Kebnekaises fot där jag bytte till en mindre säck innan toppen bestegs, samt ett otal andra mindre resor och utflykter. Den har varit en trogen tjänare i - djävlarvatidengår - tjugo år och nu ska den till Bornholm och titta på när jag springer mitt livs första 48-timmars lopp som anordnas av Tejn IF.

Packningen består av bland annat ett Hilleberg Akto enmanstält, liggunderlag, kudde, hela min sommarlöparegarderob, rena kallingar, Olle (eller snarare Olles halvbror tjocktröjan Björn), mat samt lite småplock som en fällkniv, resenär (nessesär;), spork och en minihandduk från MSR.
Hilleberg Akto (foto från www.hilleberg.se)

Maten då? undrar du säkert. Vad fasen ska du äta då?

Jo, 7 hg pemmikan, 1 kg rökt sidfläsk, 5 hg kokosfett. Kommer även att komplettera med ägg och grädde som jag skakblandar i en shaker. Dessutom har jag med en plåt med knaperstekt bacon till vägamat om det ej går att jaga fatt nått annat ätbart.

Imorgon är jag på resande fot och kommer inte att vara så aktiv i några sociala media, men från torsdag klockan 12:00 kommer jag att sporadiskt skicka statusrapporter till denna blogg. Så kika in ibland och kolla läget om ni inte har nått vettigt att göra. Loppet slutar på lördag klockan 12:00.

Glöm inte att gissa hur långt jag kommer att springa. Själv har jag ingen aning. Lämna en kommentar här eller maila gissa@stenhall.com.

- Spring!
/UltraCalle





No comments: