Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2010-04-01

Påskplågeri

Det blir ingen korsfästning på långfredagen men väl ett långpass på påskafton som får Via Dolorosa att likna en tipspromenad anordnad av PRO. (Var jag lite blasfemisk så var det helt min avsikt)

Nja, kanske inte så farligt ändå, jag har ju gjort det tidigare. Tre gånger dessutom.

Klockan arla i ottan på påskafton piskar jag igång apostlahästarna och börjar färden mot Onsala. Det blir den kortaste rutten enligt Google Maps, ca 63.8 km dörr till dörr.

Det blir första ultrapasset på riktigt länge och jag är lite nervös. Förra gången fick jag agera kofösare. Vi får se vad som händer denna gången.



Karta



Hålltider

07:30 Stenhall, Örby.
10:00 Fotskäl, ca halvmara.
11:30 Länsgränsen, ca halvvägs.
12:30 Fjärås Bräcka, ca mara.
14:00 Kungsbacka, ca 50 km.
15:30 Köpstaden, Onsala, 63.8 km.



tuta om ni kör förbi eller ännu hellre spring med en bit.

Om tiden eller orken tar slut så finns det en Plan B - lift med familjen sista biten. De passerar mig ca 14:30.

- Spring!

/UltraCalle


No comments: