Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2009-12-14

Veckorapport 2

Rapport för vecka 2 i Projekt GAX TransScania.

Måndag
:
  • Återhämtning, barfota, 11 min.
  • Plyometriska övningar, 3x10 enbenshopp upp på bänk.
Tisdag:
  • Återhämtning, barfota, 13 min.
  • Magsjuka - skitsjuk.
Onsdag:
  • Återhämtning, barfota, 11 min.
  • Konvalecens - på bättringsvägen.
Torsdag:
  • Löpning, barfota, 10 min.
Fredag:
  • Löpning, terräng, fivefingers, 60 min.
  • Löpning, barfota, 12 min.
  • Styrketräning, 20 min.
  • Spinning, 60 min - Rammstein!
Lördag:
  • Löpning, barfota, 24 min.
Söndag:
  • Löpning, terräng, foppa, 54 min.
  • Löpning, barfota, 10 min.
Summering:
  • Löpning: 31 km.
  • Styrka: 1 pass
  • Plyometrik: 1 pass
  • Tvärträning: 60 min.
  • Sjukdom: Magsjuka, 1.5 dagar.
Magsjukan på tisdagen tog udden av veckan, men fredagens aktiviteter var grymma.

Återhämtningen efter magsjukan är total och jag har varit ovanligt löpstark på några pass. Speciellt när jag rundade Storsjön - var som en vild bergsoxe på de branta, steniga, rotiga, mossiga och slafsiga partierna. Benen var lätta som luft och jag fullkomligt svävade upp för backarna i den djupa skogen. Halleluja moment!

Ligger ett par mil bakom mitt kilometermål på löpningen, men det är helt naturligt. Kommer att ta igen det så småningom. Styrketräningen är i fas.

Anmälan till GAX Trans Scania 2010 är skickad och mottagen. Kvalificeringslopp blir förmodligen Bornholm 24H, men funderar på om det går att få ihop planeringen så att jag kan springa 48H istället...

- Spring!
/UltraCalle

No comments: