Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2010-08-04

Panik och eufori


Berg å dalbana, upp och ner, yin och yang, mars och venus. I dessa sista skälvande dagar innan mitt livs största utomhusupplevelse är det verkligen ytterligheterna som ger sig till känna.

Känslan av att jag under två och ett halv dygn ska förflytta mig 246 km tvärs över Skåne och tillbaka sprider en oerhörd skräck i mitt sinne... men samtidigt känns det inte helt omöjligt att jag kanske kan klara av det om inga större komplikationer uppstår.

Och en sak är säker - Det kommer att bli mitt livs största löpupplevelse!

Har tagit det ganska lugnt några veckor men idag drog jag på lite och körde ett försiktigt Tabata-pass i 85% av max vilket gör det till något mer behagligt än om man ger järnet. Avslutade med lite plyometrik på Örbyhallens läktare.

Redo för GAX?

I löparväskan fanns det idag endast ett par löpartights och inget annat. Glömska. Då fick det bli bar överkropp och mina tunna svarta tygskor.

- Inget konstigt alls. Som Marlena Ernman brukar säga.

-Spring!
/Calle

No comments: