Jag finns numer på

http://calle.stenhall.com

men denna blogg finns kvar av historiska skäl.

2010-05-08

Projekt NollKolis Halvvägs

Nu är jag halvvägs igenom fakirmånaden och har alltså gjort 15 dagar på nära noll kolhydrater per dag.

Enligt LMV ska man få runt 55E% från kolhydrater. Om man räknar lite snabbt på vad det skulle innebära för mig får man:

Min energiåtgång per dag: 3500 kcal.

Enerig från kolisar enl LMV (55%): 1925 kcal => 481 g kolhydrat/dag.

Jag har snittat på 2.6 g/dag de senaste 15 dagarna. Totalt fått i mig ca 39 g kolhydrater.

Diffen mellan rekommenderat och verkligt kolhydratintag är 478 g/dag vilket ger över 7 kilo totalt på dessa 15 dagar.

Ett skepp kommer lastat! Med vadå? Socker!

Tack för att du läst ända hit. Detta inlägg måste vara det mest tråkiga som publicerats, ever. Jag ska skärpa mig.

- Ät!
/Calle

No comments: